Contact
Naam
Rietdekkersbedrijf J. Vaartjes
Adres
Oudeweg 9
Plaats
Ossenzijl
Provincie
Overijssel

Heldere kijk   

De strijd om de klant.

Het gaat goed. Het kan altijd beter. Vaak is het moeilijk om daar iets passends op te verzinnen. Want we doen al onze stinkende best om de klanten te houden, te krijgen en te prikkelen om bij ons te kopen.

Vaak is er een vorm van bedrijfsblindheid. U doet het al jaren zo en waarom dan ineens anders? Vaak zijn het die kleine dingen die het voor een klant aantrekkelijk maken of juist afschrikken.

Een aardige anekdote;

Ik kom om 17uur45 een slagerij binnen stappen om nog snel even wat vergeten vlees te kopen. Het meisje wat mij te woord staat weet het antwoord niet en vraagt de slager, die al in zijn gewone kleren achter staat of zij het vleesproduct hebben. De slager verontschuldigde zich en liep naar achter om even in de vriezer te kijken. Het meisje verteld mij dat de slager is gaan kijken en zo bij mij terug komt. En zij gaat vervolgens verder met haar werkzaamheden. (het met plasticzakken afdekken van de toonbankdelen.) Na een halve minuut krijgt het meisje een preek van de vrouw van de slager, die op dat moment in de kookhoek van de slagerij bezig was met schoonmaken. De strekking van de preek was, dat zij mij niet kon laten wachten. En dat zij mij verder moet helkpen, want misschien wilde ik wel meer kopen. Het meisje kijkt sip en verontschuldigt zich. In mijn ogen heeft zij correct gehandeld. Ik weet dat ik even moet wachten en zij gaat verder met haar werk. De slager komt terug met de mededeling dat het door mij gewenste product niet vorraadig is en er geen alternatieven zijn.

Het is immiddels een maand of 3 geleden en mijn bijna wekelijkse bezoek aan deze collega is afgenomen naar sporadisch bezoek.

Waarom?

* 17uur45 afdekken toonbank. NOT DONE!

* De preek die het meisje krijgt, op een dermate toon en volume dat ik kan
meeluisteren naar hoe zij een standje krijgt. NOT DONE!

* Het niet voorradig zijn van een GANGBAAR product. NOT DONE!

* de slager staat in zijn gewone kleding ipv zijn werkkleding klanten te
helpen. NOT DONE!

Herkent u deze cases? Denkt u dat er bij u in de winkel ook wel eens een "strenge" luistervink moet komen? Of is uw organisatie helemaal 100% tip-top in orde?

Mail eens voor een afspraak met de strenge en kritische "luistervink"









Trefwoord
Rietdekkers, Dakdekkers, Dakbedekking, Dakbedekkers, Overijssel, Scherpenzeel, Weststellingwerf, Steenwijk, Weerribben
Rubriek
Rietdekkers
Contact